Hittar du inte det du söker, kontakta oss
FRÅGOR & SVAR (Tryggheten med Pantcenter betyder att ni äger enheten tills att Pantcenter betalar ut överenskommelse av pris).

Vad är PantCenter.se?
PantCenter.se är en nätbutik som köper dina enheter som du har tröttnat på. Vi köper även in defekta och hela enheter m.fl. Med enheter menar vi mobiler, iPad:s m.m. Både privat och företag är välkomna att sälja till oss. Kontakta oss för mer information.

Varför just PantCenter.se?
För det första så får ni prisgaranti hos oss. För det andra så värnar vi om miljön. För det tredje står vi för frakten.


Får jag extra pengar om jag skickar alla tillbehör som tillhör enheten?
Ja, om Kunden inkommer med kvitto samt original kartong och alla original tillbehör så ersättas detta med upp till 300 kr.

Vilka sorters enheter/produkter köper pantcenter.se?
Vi köper in det mesta (så länge lagret tillåter), för mer detaljerat eller information är ni välkomna att kontakta oss så ser vi vad vi kan göra åt just din enhet(er).

Hur ska jag skicka? Och vad ska jag tänka på både innan och efter köpet?
Efter att ni har beställt order från oss skickar vi en Fri fraktsedel hem till er sedan det är viktigt att ni paketerar enheten ordentligt med rätt emballage så att den inte skadas under färden.
Läs mer på: https://www.postnord.se/globalassets/sverige/pdf/faktablad/forpackningsinstruktioner.pdf När affären är avslutad inväntar du betalningen inom 24 H. Skulle det mot förmodan inte bli ett köp så kan du läsa på VILLKOR för vidare information.

Adress:

The Phone Center/ Mohammad Mohanna
Flintvägen 7B
907 40 Umeå

Läs mer om hur du packar rätt:
https://www.postnord.se/globalassets/sverige/pdf/faktablad/forpackningsinstruktioner.pdf

Vad gör pantcenter.se när vi får in enheten?
Det vi gör är:
• Först och främst kollar så att enheten inte är BLACK LIST (dvs stulen) Om den visar sig vara Black list hamnar mobilen hos polisen.
• Vi kollar därefter så att enheten stämmer överens med det ni har angett.
• Vi betalar inom 24 timmar efter att vi har kontrollerat enheten (hela processen tar inte mer än 1–3 arbetsdagar efter att vi har hämtat ut enheten).
• Om enheten inte stämmer överens med beskrivningen ni har angett så skickas det ett nytt prisförslag via mail. OBS vi gör enbart 2 kontakt försök under 2 veckor därefter, om vi inte får ett svar, anser vi att det nya priset är accepterad.
• Om Pantcenter.se skulle avslå ett köp kommer Pantcenter.se att stå för returen till Kunden, däremot om köpet avslås från Kunden kommer det medfölja en avgift på fr 299kr för administrationsavgift samt tillkommer det en fraktavgift.

Min enhet är inte köpt i Sverige, kommer det bli påverkas?
Ja, det kommer påverka din enhet eftersom det kan anses som kopia.

Kan man lita på att ni betalar överenskommet pris till mitt konto?
Vårt motto är ärligheten och det ser vi stort på. Så absolut kan ni räkna med att få det priset vi har kommit överens om förutsatt att det är inom tidsramen samt att enheten stämmer överens med beskrivningen som kunden ha uppgett.


Min mobil har reparerats sedan innan, kommer detta påverkas?
Ja, all form av tidigare lagningar av din enhet påverkas och priset blir lägre. Dock är det viktigt att detta noteras till oss och att du, som kund, uppger vad som har lagats, så det inte medföljer en extra kostnad för dig som kund.

För mobiler.

Jag har en mobil men vet inte vad den har för egenskaper, vad gör jag?
Det finns två sätt att kunna försöka lösa detta.

1. Är att du mailar oss alla uppgifter om mobilen samt IMEI (Ni kan enkelt hitta de genom att slå numer *#06#) till oss.
2. Att du skickar din mobil till oss och vi undersöker saken.

Måste jag radera mobilen eller nollställa den innan jag skickar in?
Helst skulle vi vilja att ni nollställer telefonerna men skulle det finnas hinder för det så löser vi det på bästa möjliga sätt, ni kan alltid lita på oss.

Vårat stöd?
Vi stödjer föreningar samt olika organisationer i form av rabatter. Vi försöker aktivt att stödja ungdomsföreningar och dem olika aktiviteter som bidrar till en godare samhälle.